Regulamin przewozu osób i bagażu
TravelPL Sp. z o.o.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsze postanowienia określają warunki obsługi podróżnych oraz przewozu osób i bagaży na liniach przedsiębiorstwa.
- TravelPL Sp. z o.o., NIP: 6871959890, REGON: 361136323 (zwane dalej Przewoźnikiem) oświadcza, że posiada stosowane zezwolenie na wykonywanie przewozów regularnych osób w krajowym transporcie drogowym wydane przez właściwe organy administracji publicznej.
- Informacje dotyczące podróży (tj. przebieg trasy danej linii, miejsca odjazdu autokarów i inne) są zawarte w rozkładzie jazdy.
- Sprzedaż biletów prowadzona jest w autokarach Przewoźnika oraz w biurze przedsiębiorstwa (38-500 Sanok, ul. Witkiewicza 4) a także u agentów.
- Umowa przewozu zostaje zawarta z chwilą nabycia przez Pasażera biletu na przejazd.
- Zawarcie umowy przewozu w regularnym przewozie autobusowym osób wymaga spełnienia przez podróżnego warunku nabycia biletu na przejazd albo udokumentowania przysługujących mu uprawnień do przejazdu ulgowego przed rozpoczęciem przewozu.
PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA
- Przewoźnik zobowiązany jest do zrealizowania przewozu Pasażera i jego bagażu, na linii obsługiwanej przez Przewoźnika zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy. Godziny wyjazdu i przyjazdu wykazane w rozkładach jazdy nie są objęte gwarancją i mogą ulec zmianie.
- Obowiązkiem Przewoźnika jest zapewnienie Pasażerom odpowiednich warunków bezpieczeństwa i należytej obsługi.
- W przypadku przerwania jazdy z powodu awarii autobusu i niemożności kontynuowania dalszej jazdy Przewoźnik zobowiązany jest zapewnić zastępczy środek transportu.
- Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołania kursów z przyczyn od niego niezależnych (np. utrudnienia w ruchu drogowym, złe warunki atmosferyczne).
- Przewoźnik może ustalić, że z pewnych kursów autobusowych mogą korzystać w pierwszej kolejności określeni podróżni, np. posiadacze biletów miesięcznych ogólnodostępnych i szkolnych.
- Pasażerowie odpowiadają za szkody wyrządzone przewoźnikowi i innym Pasażerom.
- Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w autokarze lub odmówić dalszego przewozu, nie zwracając kosztów poniesionych przez Pasażera, gdy Pasażer:
- a) nie przestrzega umownych warunków przewozu
- b) znajduje się w stanie nietrzeźwym lub pod wpływem środków odurzających
PRAWA I OBOWIĄZKI PASAŻERA
- Pasażer zobowiązany jest do przybycia na przystanek – 15 minut przed planowanym odjazdem, po tym czasie rezerwacja traci ważność
- Nie przybycie Pasażera na miejsce odjazdu jest równoznaczne z rezygnacją z przejazdu.
- Pasażer zobowiązany jest stosować się do poleceń załogi autokaru.
- W autokarze obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i spożywania napojów alkoholowych.
- Radia, magnetofony i inne urządzenia grające w tym instrumenty muzyczne nie mogą być używane w trakcie podróży. Pasażerowie mogą słuchać własnych odbiorników pod warunkiem, iż nie są one słyszalne przez innych.
- Na liniach autokarowych obowiązuje zakaz przewozu zwierząt.
- Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi i innym Pasażerom. Za szkody powstałe z winy małoletnich odpowiadają przedstawiciele ustawowi lub opiekunowie.
- Na czas przejazdu Pasażer objęty jest ubezpieczeniem w ramach obowiązujących ubezpieczeń komunikacyjnych. Ubezpieczenie to obejmuje sytuacje jakie mogą zdarzyć się jedynie w trakcie pobytu Pasażera w autokarze. Zdarzenia i szkody powstałe poza autokarem nie są objęte ubezpieczeniem.
BAGAŻ
- Przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko i wyłącznie za bagaż, na który Pasażer może przedstawić dokument potwierdzający, że bagaż został powierzony firmie.
- Na pokład autobusu można wziąć jedynie łatwe do przenoszenia przedmioty, stanowiące bagaż ręczny, które:
- a) nie tamują przejścia, nie przeszkadzają podróżnym i nie narażają ich na niewygodę lub niebezpieczeństwo,
- b) są trzymane przez podróżnego w ręku lub na kolanach,
- c) nie wymagają dla ich rozmieszczenia więcej przestrzeni niż ta, którą podróżny ma do swojej dyspozycji na półce nad zajmowanym fotelem lub pod nim.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za bagaż podręczny oraz inne rzeczy przewożone przez pasażera pod jego własnym nadzorem chyba, że szkoda powstała z winy Przewoźnika.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pieniędzy, papierów wartościowych i cennych przedmiotów, w szczególności kosztowności albo przedmiotów mających wartość naukową lub artystyczną, chyba że rzeczy te przyjął na przechowanie albo szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa Przewoźnika.
- W autobusie nie wolno przewozić:
- a) przedmiotów mogących szkodę podróżnym lub mieniu przewoźnika i utrudniających warunki odbywania podróży,
- b) rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów administracyjnych, celnych sanitarno-porządkowych, w tym: materiałów cuchnących, zapalnych, łatwopalnych, wybuchowych, żrących, trujących, radioaktywnych i innych niebezpiecznych,
- c) nabitej broni palnej,
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu bagażu o dużych rozmiarach.
- Przedmioty pozostawione w autokarze przez Pasażera nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika.
- Każda sztuka bagażu przewożona w luku bagażowym powinna być oznakowana przez pasażera
- W przypadku przewożenia przedmiotów wartościowych zaleca się wykupienie indywidualnego ubezpieczenia bagażu na czas podróży.
- Dopuszczalna suma wymiarów bagażu podstawowego nie może przekroczyć 190cm.
CENNIK
- Cena biletów określana jest na podstawie cennika obowiązującego w dniu sprzedaży biletów.
- Przewoźnik stosuje następujące zniżki:
- a) ulgi handlowe dla uczniów i studentów do 26 roku życia na podstawie ważnej legitymacji,
- b) ulgi ustawowe.
SPRZEDAŻ BILETÓW
- Sprzedaż biletów jest prowadzona w biurze Przewoźnika oraz za pomocą drogi elektronicznej w ramach systemu rezerwacji połączeń poprzez specjalny moduł WWW.
- Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dokonuje kasa, w której bilet został zakupiony. Możliwe jest to w terminie do jednego dnia przed datą wyjazdu, z potrąceniem 20% ceny brutto biletu (zapłaconej należności).
- Po rozpoczęciu podróży przekazywanie biletu innym pasażerom jest zabronione.
- W trakcie podróży pasażerowie proszeni są o zachowanie swojego biletu do kontroli.
- Sprzedaż biletów jest prowadzona za pośrednictwem systemu PayU, który jest gwarantem bezpiecznej transakcji. Transakcja jest dokonywana w PLN.
- Dokonywanie płatności możliwe jest kanałami wskazanymi w systemie rezerwacji, w tym poprzez przelew bankowy z wybranych banków i karty płatnicze.
- Za środki pobrane z karty klienta odpowiada Przewoźnik.
- Reklamacje z tytułu niesłusznie zaksięgowanych transakcji z karty klienta należy składać bezpośrednio do Przewoźnika w formie pisemnej na adres: TravelPL Sp. z o.o., 38-500 Sanok, ul. Witkiewicza 4 do 7 dni od daty zawarcia transakcji płatności.
- Wydrukowany bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy przewozu oraz upoważniającym do odbycia podróży.
- Przewoźnik prowadzi sprzedaż biletów miesięcznych ogólnodostępnych, szkolnych i ulgowych oraz biletów okresowych i wieloprzejazdowych w formie karty elektronicznej „EM-Karta”. Integralną część biletu elektronicznego stanowi paragon fiskalny.
- Posiadacz biletu miesięcznego, okresowego oraz wieloprzejazdowego w postaci karty elektronicznej, zobowiązany jest pod rygorem uznania przejazdu za bezbiletowy, posiadać przy sobie w czasie przejazdu kartę i paragon fiskalny, a ponadto dokonać rejestracji biletu w kasie rejestrującej niezwłocznie po wejściu do autobusu. Nie okazanie w czasie kontroli karty elektronicznej łącznie z paragonem i nie dokonanie rejestracji biletu w kasie rejestrującej rodzi skutki, jak przejazd bez ważnego biletu i podlega opłacie dodatkowej.
- W razie utraty lub uszkodzenia karty elektronicznej biletu miesięcznego lub okresowego (EM-Karty), podróżny winien zgłosić o tym przewoźnikowi i ubiegać się o ponowne wydanie karty. Koszty wydania nowej karty ponosi podróżny.
- W bilecie na przejazd określa się wysokość należności oraz dane niezbędne do ustalenia zakresu uprawnień podróżnego, a w bilecie imiennym uprawniającym do przejazdów wielokrotnych – także tożsamość jego posiadacza.
- Przewoźnik prowadzi sprzedaż biletów miesięcznych ogólnodostępnych i szkolnych oraz biletów okresowych i wieloprzejazdowych w formie karty elektronicznej.
GRUPOWE PRZEWOZY OSÓB
- Realizacja grupowego przewozu osób polega na zadysponowaniu do wykonania usługi zamówionej przez organizatora przewozu odpowiednio przygotowanego autobusu, prowadzonego przez kierowcę będącego pracownikiem Przewoźnika.
- Zamówienie na grupowy przewóz osób autobusem powinno być złożone przez organizatora przewozu w formie pisemnej. Przewoźnik może przyjąć zamówienie ustne, które wymaga późniejszego potwierdzenia na piśmie.
- Treść zamówienia powinna obejmować: nazwę, albo imię i nazwisko oraz adres organizatora przewozu, a także dane potrzebne do ustalenia warunków przewozu i obliczenia należności za usługę.
- Umowę przewozu uważa się za zawartą z chwilą uzgodnienia przez strony istotnych dla jej realizacji postanowień, a w szczególności:
- a) rodzaju i wymaganej pojemności autobusu,
- b) czasu i miejsca podstawienia pojazdu
- c) przewidywanego czasu trwania usługi
- d) przebiegu trasy i punktu docelowego przewozu oraz czasu przewozu i postojów
- e) wysokości lub sposobu wyliczenia należności oraz terminu i sposobu jej uregulowania przez organizatora przewozu
- f) innych kwestii, które strony uznają za istotne
- Treść umowy powinna być potwierdzona pisemnie.
- Kierowca realizujący przewóz obowiązany jest podczas przewozu stosować się do dyspozycji organizatora, związanych z realizacją usługi. Dyspozycje organizatora nie mogą naruszać postanowień prawnych określających normy czasu pracy i wypoczynku kierowcy, dopuszczalnego czasu prowadzenia i obowiązujących przerw w prowadzeniu.
- Jeżeli nie stoją temu na przeszkodzie względy eksploatacyjne i nie zagraża to bezpieczeństwu przewozu, obsługa autobusu może wykonywać dodatkowe dyspozycje i zlecenia organizatora, za które przysługuje Przewoźnikowi dodatkowa zapłata.
- Organizator przewozu zobowiązany jest do nadzoru nad przestrzeganiem przez uczestników przewozu obowiązujących przepisów porządkowych. Najemca i uczestnik przewozu ponoszą solidarną odpowiedzialność za szkody wyrządzone w mieniu przewoźnika, chyba, że strony umówią się inaczej.
PUNKTY PREMIUM
- Pasażerowie korzystający ze sprzedaży biletów on-line poprzez system rezerwacji TravelPL i zalogowani do tego systemu uczestniczą w programie partnerskim PUNKTY PREMIUM. Za każdy zakupiony przejazd pasażer otrzymuje określoną ilość punktów premium. Punkty są naliczane w ten sposób iż za każdy zakupiony bilet pasażer otrzymuje 14% wydanej kwoty podczas transakcji zakupu z zaokrągleniem do pełnej liczby całkowitej. Zaokrąglenia dokonuje się poprzez obcięcie dziesiętnych i setnych części punktów. Dla przykładu: 36,40 zł x 14% = 5,10 – naliczamy 5 pkt PREMIUM; 66,00 x 14% = 9,24 – naliczamy 9 pkt PREMIUM
- Zgromadzone na swoim koncie PUNKTY PREMIUM pasażer może wykorzystać na zakup kolejnych biletów (kolejnego biletu). Każdy zgromadzony 1 PUNKT PREMIUM jest warty 1zł. Z tym, ze można wykorzystać ilość PUNKTÓW PREMIUM wyrażoną w liczbie całkowitej. Ilość punktów potrzebnych do zakupu musi być równa lub większa od ceny biletu. Dla przykładu cena biletu 36,40 zł – koszt zakupu to 37 pkt PREMIUM; 66,00 zł – koszt zakupu to 66 pkt PREMIUM.
- Punkty Premium mogą być wykorzystane tylko przy zakupie biletów.
- Punkty są ważne bezterminowo.
REKLAMACJE
- Reklamacje związane z realizacją umowy przewozu należy kierować pisemnie na adres: TravelPL Sp. z o.o., 38-500 Sanok, ul. Witkiewicza 4.
- Reklamacje mogą być zgłaszane w okresie do 30 dni od zaistnienia okoliczności, która jest przedmiotem reklamacji. Przy zgłaszaniu reklamacji niezbędne jest opisanie zaistniałych okoliczności, wnoszonych zastrzeżeń, ewentualnie doznane szkody i związane z tym roszczenia itp. Do każdego zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć bilet lub jego kserokopię.
- Przewoźnik zastrzega sobie 30 dniowy termin rozpatrywania reklamacji licząc od daty jej otrzymania.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W niniejszych umownych warunkach przewozu osób i bagaży mają zastosowanie przepisy Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. Nr 50, poz. 601 ze zm.) oraz Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Niniejsze warunki przewozu osób wchodzą w życie z dniem 1 czerwca 2012 r.
- Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Administratorem danych osobowych jest:
TravelPL Sp. z o.o.,
38-500 Sanok, Witkiewicza 4.